maandag 25 juni 2012

Hoe ik mijn kwasten schoon maak

Ik maak mijn kwasten dagelijks schoon met de MAC brush cleanser maar eens in de zoveel tijd moeten ze even goed gewassen worden dit doe ik met olijfolie en handzeep


de volgende dingen heb je nodig:
- olijfolie
- handzeep
- water
- een bakje om alles in te mengen 
je doet een eetleepel olijfolie en ongeveer 2 pompjes handzeep in een bakje en doet daar ongeveer 2 eetlepels water aan toe (dit ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid kwasten die je schoon wilt maken)









dit alles meng je in een bakje en dat moet er dan ongeveer zo uitzien:



dan pak je een kwast die je schoon wilt maken en roert die rond in het bakje. je ziet dan al meteen veel kleur er vanaf komt.
 

hierna spoel je de kasten af onder de warme kraan en draai je de kwast een beetje rond in je handpalm zodat ze zeep en kleur er vanaf komt.
Je herhaalt dit net zo lang tot er geen kleur meer van de kwast afkomt.
hierna laat je de kwast drogen op een tissue of op een stukje keukenrol. Bij sommige kwasten doe ik er een bescherm hoesje overheen zodat de kwast zijn vorm behoud.
 Dit is het. Ik hoop dat je het leuk vond om te zien!
 

5 opmerkingen:

  1. handig! ik doe hetmet babyshampoo.. al doe ik het veel te weinig om eerlijk te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig!
    Leuke blog heb je, ik volg je,volg je terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die MAC Brush Cleaner lijkt me zo fijn! Alleen voor mij is het toch net wat te veel geld, dus ik doe het altijd met babyshampoo, haha :D

    BeantwoordenVerwijderen