dinsdag 6 mei 2014

DIY converse all stars verven

Hoi iedereen,

Ik had een paar oude all stars waar alle kleur uit weg was maar verder nog wel goed waren.
Als een leuk DIY projectje heb ik mijn schoenen geverfd.
Ik vind ze erg leuk geworden en ga ze nu zeker weer aan doen!















Dit waren mijn schoenen voordat ik ze ging verven. zoals je kunt zien, er zat helemaal geen kleur meer op (ze waren donkerblauw) .




 Als eerste heb ik mijn schoenen gebleekt zodat de kleur beter zou pakken op de stof. ik heb dit buiten in een emmer gedaan met 3 liter water en een scheutje bleek. Ik heb de schoenen 2 uur laten zitten in de emmer.
ik dacht eigenlijk dat mijn schoenen wit zouden worden maar ze werden een soort roze kleur (wat niet erg was want ik ging ze toch rood verven).

 --> zoals je ziet... een vreemd kleurtje na het bleken

 Toen was het tijd voor het verven! Ik heb verf bij de etos gekocht en de instructies op het pakje gevolgd. Mijn verf moest in de wastrommel gegooid worden. Een nadeel hiervan is dat je de machine ongeveer 3x na moet spoelen voordat alle verf eruit is....

Maar het eindresultaat is heel erg mooi geworden! de verf zat eerst nog wel een klein beetje op de witte rand van mijn schoenen, dit is weg te halen met wat schuurmiddel en een schuursponsje
(let wel op dat je niet de stof van de schoenen met het schuurmiddel raakt).

En dit is hoe ze zijn geworden! Ik ben er echt heel erg blij mee.
Ik ben er 1 middag mee bezig geweest en heb er 8 euro aan uitgegeven, niet slecht voor een paar "bijna nieuwe" schoenen!


4 opmerkingen: