donderdag 19 september 2013

wenkbrouwen harsen of threaden


Ik heb altijd veel aandacht besteed aan mijn wenkbrouwen. Van nature heb ik redelijk volle en donkere wenkbrouwen en dit kan er soms best heftig uitzien als ik ze niet goed bijwerk.
Vorig jaar heb ik mijn wenkbrouwen voor het eerst 'laten doen', sindsdien ben ik verslaafd. Ik kan niet meer tevreden zijn met mijn eigen prutswerk.

Omdat er nog al een verschil is tussen methodes en prijzen ben ik bij een aantal verschillende salons in Utrecht geweest. Als jij toevallig van plan bent om je wenkbrouwen door een professional te laten doen maar je weet nog niet goed wat en waar, helpt deze post je hopelijk bij het kiezen.




harsen

benefit brow bar:
De eerste keer dat ik mijn wenkbrouwen heb laten doen was bij de Benefit brow bar bij de (helaas opgeheven) Sephora.
Ik werd meteen geholpen zonder afspraak. Bij de benefit bar gebruiken ze hars. De medewerksters krijgen een trainingskamp van een aantal dagen in Parijs om te leren hoe ze uit de losse hand wenkbrouwen moeten harsen. De medewerkster luisterde heel goed naar mijn wensen en probeerde mij zo goed mogelijk te helpen. Aan het eind van de wenkbrouw beurt krijg je nog een klein benefit proefje mee. Pijn? persoonlijk vind ik harsen eigenlijk nooit echt pijnlijk, hooguit wat onprettig. het voordeel van harsen is dat het heel snel gaat en je zo klaar bent.
Prijs? Het kostte mij 21 euro, wat ik redelijk prijzig vond maar het was het zeker waard.
Dit is een foto die vlak na mijn behandeling bij de benefit bar is genomen. Persoonlijk vind ik dat mijn wenkbrouwen hier het allermooist zijn. Ze zijn mooi strak en niet te dun gemaakt.










anastasia brows (ici paris)
Toen mijn wenkbrouwen weer bijgewerkt moesten worden wilde ik weer terug gaan naar benefit, helaas was deze toen al failliet. Ik ben op aanraden van de nog wel aanwezige medewerkers naar de ici paris gegaan.
Bij anastacia brows gebruiken ze ook hars, maar een groot verschil met benefit is dat zij vormpjes gebruiken.

Dit kan helaas problemen geven als je (zoals mij) volle maar wel kleine wenkbrouwen hebt. 
Het gevolg is dat de medewerkster meerdere vormen moet gebruiken om de gewenste wenkbrouw te creƫren. Ik zal het maar even zo zeggen; het word niet mooi. Ik was niet tevreden met het resultaat en helaas kon de medewerkster ook niet veel doen om het nog mooier te maken. Jammer maar helaas.
De prijs was 26 euro.
Dit is hoe het eruit zag na de behandeling. je ziet dat het geheel nogal rond gevormd is en niet zo strak en vol als bij de vorige foto.



















threaden

kapsalon Zaara in zuilen http://www.kapsalonzaara.nl/
Na wat tips van klasgenootjes ben ik op zoek gegaan naar een salon in utrecht die met een touwtje je wenkbrouwen harst. threaden heet dit (als je niet precies weet wat het is hier is een filmpje met uitleg: filmpje)

Ik kwam uit bij een kapsalon in Zuilen waar ze naast threaden ook heeeel veel andere beauty behandelingen doen, ik kan je aanraden om even op de site een kijkje te nemen.
Het voordeel van deze salon is dat ze veel werken met vrouwen met een niet Nederlandse achtergrond. Zij hebben vaak iets donkerdere en volle wenkbrouwen dan wij Nederlanders, en dus ook veel ervaring met volle wenkbrouwen. Dit was voor mij natuurlijk een pluspunt.

De meiden in de salon zijn echt super aardig en zijn heel goed in hun vak. Op hun aanraden heb ik toen ook mijn wenkbrouwen laten verven, en dat was inderdaad heel mooi geworden.
qua pijn is het iets heftiger dan harsen, dit is omdat de haartjes er stuk voor stuk uitgetrokken worden en dat voel je wel. Alsnog is het goed te doen.
De prijs van threaden is een stuk lager dan harsen, ik betaal bij Zaara maar 9 euro. Ik ben na de eerste keer nog twee keer bij Zaara geweest met hetzelfde resultaat.




  
beauty salon saliha http://www.beautycentresaliha.nl/index.htm
omdat ik in de vakantie even snel voordat ik weg ging nog even mn wenkbrouwen wilde laten doen ben ik naar een beautysalon gegaan bij mij in de buurt.
Helaas moest ik een afspraak maken maar ik kon gelukkig later op de dag nog terecht.
Het personeel bij de salon was heel vriendelijk en de ruimtes daar zijn heel mooi en rustgevend.
Ik heb gekozen voor alleen het threaden van mijn wenkbrouwen en niet het modelleren. Dit koste mij 8 euro.
Helaas was ik niet heel erg tevreden met het resultaat. Alleen de omliggende haartjes waren weg gehaald en er was dan ook werkelijk helemaal niks van vorm in gebracht. (ja dan moet je modelleren nemen ik snap het) toch hoopte ik dat ze in iedergeval iets van vorm erin zouden doen maar helaas.


Wat vinden jullie, wenkbrouwen zelf doen of laten doen?

1 opmerking:

  1. leuk om te zien! wel prijzig zeg bij sephora en ici paris! maar het effect mag er dan ook zeker zijn

    BeantwoordenVerwijderen