maandag 16 december 2013

Mijn favo kerstfilms

Ik ben een echte kerstlover, ik hou van de lampjes,de mooie boom in de woonkamer, sneeuw buiten, warme chocomel drinken, cadeautjes krijgen en cadeautjes geven, eigenlijk alles wat met kerst te maken heeft.
Vanzelfsprekend hou ik ook van kerstfilms en daarom heb ik hierbij mijn favoriete films om helemaal in de kerstsfeer te komen gedeeld:

1. The polar express

Ik heb de beschrijving van de film van internet gehaald want ik ben namelijk verschrikkelijk in het beschrijven van films, sorry!



De film: Kerstavond. Terwijl een jongen in slaap probeert te vallen hoort hij het geluid van een trein. Wanneer hij naar buiten stapt ziet hij een immense trein, die de naam The Polar Express draagt. Een conducteur  met een snor stapt uit een wagon en vraagt of hij op de trein wil stappen. Het jongetje twijfelt even maar springt alsnog op de trein, zo beleven hij en de andere kinderen een onvergetelijk avontuur.

hier een linkje naar de trailer: The polar express

2. Home alone
Als 90's kid kan deze klassieker natuurlijk niet ontbreken uit mijn lijst!

Met Kerst vertrekt de familie McCallister samen met een oom en tante en hun kinderen voor een paar dagen naar Parijs. Oom en tante overnachten met hun kinderen bij de McCallisters en het hele huis is vol, terwijl iedereen koortsachtig aan het inpakken is. In de drukte is iedereen kortaangebonden en Kevins oudere broer Buzz plaagt hem. Als Kevin boos wordt en zijn zelfbeheersing verliest, wordt hij voor straf naar boven gestuurd. De volgende ochtend vertrekt de familie vroeg, en vergeet in alle drukte Kevin.

Onderweg komen ze erachter dat ze Kevin vergeten zijn. In paniek proberen ze een vlucht terug naar huis te regelen, maar dat gaat niet rond de Kerstdagen. Kevin ontwaakt later die ochtend in een leeg huis en merkt dat hij helemaal alleen is. En geen volwassenen betekent... geen regels.

De trailer: Home alone

3. The grinch
Vroeger was ik altijd bang voor de grinch haha!

De film speelt zich af in een fantasiewereld die bevolkt wordt door humanoide wezens genaamd Who’s. Kerstmis staat weer voor de deur, en aangezien dit het belangrijkste feest voor de Who’s is, zijn de voorbereidingen in volle gang. In het midden van dit alles staat de jonge Who Cindy Lou. Zij is als enige overtuigd dat het kerst alleen nog maar draait om geschenken en eten, en al lang niet meer om gezelligheid. Wanneer ze het postkantoor bezoekt, komt ze de Grinch tegen; een monsterlijke Who die normaal afgezonderd op een berg leeft. Geschrokken door de Grinch, valt Cindy in de postsorteermachine. Tot haar verrassing redt de Grinch haar, maar wil dit niet toegeven.

De trailer: The grinch

4. Elf






Een baby kruipt in de zak van de Kerstman terwijl hij speelgoed levert aan een weeshuis op een kerstavond. De baby wordt ongewild meegenomen naar de Noordpool, waar Papa Elf (Bob Newhart) vrijwilligers zoekt om hem op te voeden. De baby heet Bubby (Will Ferrell) en wordt zonder te vertellen en zonder bewustzijn dat hij eigenlijk als mens is grootgebracht, totdat zijn enorme omvang en beperkte capaciteiten om speelgoed te maken Papa Elf noodzaken hem de waarheid te vertellen. De oude elf onthult dat Buddy geboren werd als zoon van Walter Hobbs (James Caan) en Susan Wells en ter adoptie aangeboden is en dat Walter niet wist dat Buddy werd geboren. Hij legt uit hoe Susan later overleed en dat Walter nu werkzaam is bij een kinderboekenbedrijf in New York City. Santa vertelt Buddy dat Walter op "de ondeugende lijst" staat, maar stelt niettemin Buddy voor om zijn vader in New York te vinden.

De trailer: Elf

5. The Santa Clause

Ook weer zo'n lekkere klassieker! Ook hiervoor was ik vroeger verschrikkelijk bang, waarvoor dan? Nou ik was altijd bang dat er een keer een kerstman bij mij op het dak zou landen en dat ik zelf zou veranderen in een kerstman! Silly me!


In The Santa Clause speelt Tim Allen Scott Calvin, vader van een zoon Charlie. Hij is gescheiden van zijn vrouw en doet er alles aan om wat meer tijd met zijn zoon door te kunnen en mogen brengen. Op kerstavond, wanneer Charlie bij zijn vader is, worden ze wakker gemaakt door een geluid op het dak. Scott gaat kijken waar het geluid vandaan komt en ziet iemand over het dak lopen. Hij schreeuwt wat de man op het dak doet. Deze schrikt hier zo erg van dat hij van het dak valt en overlijdt.
Scott en Charlie gaan kijken wie de man op het dak was. Het blijkt de Kerstman te zijn geweest. Na enkele momenten verdwijnt de man, maar zijn pak blijft achter. Charlie en Scott zien vervolgens een ladder staan en klimmen op het dak. Daar treffen ze een slee aan met 8 rendieren.

De trailer: The santa clause


Nou dit waren al mijn toppers alweer, Heel veel kijkplezier in de kerstvakantie en natuurlijk alvast een hele fijne kerst!

Heb je nog topfilms toe te voegen? laat vooral een berichtje achter! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten