dinsdag 22 oktober 2013

Crest white strips

mijn tanden thuis laten bleken.

Het idee om mijn tanden te laten bleken had ik al een paar jaar.
Op Youtube had ik meerdere filmpjes gezien over de Crest white strips, waarbij altijd super goede resultaten behaald worden.
Ik weet niet precies waarom maar ik bleef het toch maar uitstellen en uitstellen.

Tot ik een tijdje geleden foto's mijzelf aan het bekijken was, het viel me ineens op dat mijn tanden best wel donker van kleur waren. Als ik het me goed herinner was het de foto hieronder.



Ik ben toen op internet gaan zoeken naar de Crest whitestrips die je in Nederland kan bestellen. Ik kwam uit op de website; Instant white.nl
Een half pakje kostte daar 15 euro als ik het goed heb.
Helaas ging er iets mis met de bestelling dus uiteindelijk heb ik ergens anders nog een half pakje besteld.
Die kwam gelukkig wel op tijd aan en ik kon beginnen met de strips.


Wat ik heb ontdekt is dat het, het makkelijkste gaat als je eerst je tanden goed droogmaakt met een washandje of tissue. Eerst plak je de bovenste strip op, zorg dat deze goed over je hele tandenrij heen zit, ook over de bovenkant! Daarna plak je de kleinste strip op de onderkant, zelfde verhaal met het opplakken van de strip over de onderkant.
Niet teveel de strip op je tanden aanduwen, als je dat te hard doet verplaats je namelijk de gel die erin zit over je tanden en krijg je geen egaal resultaat.

En dan is het wachten geblazen.. die van mij moesten een half uur zitten. Ik ben elke keer gewoon tv gaan kijken als ik die strips ophad want je kan er eigenlijk vrij weinig mee doen. praten zeker niet! Tenzij je gesprekspartner goed is in het ontcijferen van code taal en ermee kan leven dat je de hele boel onder kwijlt, zou ik het niet aanraden.

Na een half uur wachten kun je de strips eraf halen, een slijmerig werkje..
Het is niet de bedoeling dat je erna je tanden poetst, wel zou ik goed spoelen want er blijft vaak een soort van laagje achter op je tanden.

En dat is het al!
Ik gebruikte 1 setje strips per dag totdat het pakje leeg was. 

Resultaat?
Om heel eerlijk te zijn vond ik dat het best lang duurde voordat je echt een verschil begon te zien. Ik had een half pakje gebruikt en kon nou niet 123 zeggen dat het zo veel mooier was dan eerst.
Gelukkig ontving ik daarna eindelijk mijn andere halve pakje van instant white.nl. Dus kon ik nog een keertje bleken.
Na het tweede pakje zag ik gelukkig wel resultaat alleen is het alsnog vrij minimaal. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik weinig glazuur op mijn tanden heb.

Pijn?
Ik las en hoorde op internet allemaal verschrikkelijke verhalen over dat de pijn ondragelijk was en dat het je tanden super gevoelig maakt. Ik zelf heb helemaal nergens last van gehad. Ik heb nooit gevoelige tanden gehad en kreeg ze zeker ook niet door de Crest white strips.
Ik denk dat dit per persoon nogal verschillend is, als je gevoelige tanden van jezelf hebt, zul je er meer last van hebben dan ik.

Effect?
Ik ben redelijk tevreden met het effect. Mijn tanden zijn niet zo wit geworden als ik bij anderen gezien heb, maar er is zeker een verschil te zien.
Het is nu een aantal weken geleden dat ik de strips gebruikt heb, en ik denk dat ik ze over een paar maanden weer ga aanschaffen. Ik merk wel dat ze al weer een beetje terug verkleurd zijn. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik redelijk veel thee drink en ook rook (ik probeer nu te stoppen, fingers crossed!)
 
Als je nog vragen hebt over de crest white strips stel ze gerust!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten