dinsdag 19 februari 2013

DIY lange broek naar korte broek

Tijdens de vakantie had ik zin om eens lekker creatief bezig te zijn. Nu had ik toevallig nog een lange broek liggen met een vlek die ik er niet meer uit kreeg.
Dus kwam ik op het idee om er een korte broek van te maken, hieronder zie je hoe ik dat gedaan heb:
















knip je oude spijkerbroek ongeveer op de goede lengte af maar zorg dat je ruimte overhoud voor foutjes.
 pas je broek aan en markeer de juiste lengte met krijt of met spelden zoals ik gedaan heb.

spel je broek af op de lengte die je wilt. Zorg dat je met de naaimachine overweg kan of vraag een handige moeder/oma/tante om hulp.
naai een nieuwe zoom aan je korte broek en voila..!
 
ik denk dat ik mijn korte broek nog wel ga kleuren met textielverf om hem wat op de vrolijken voor de zomer. 
het was een leuk project om een keer te doen en handig om een broek te besparen van de vuilnisbak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten